camperleven.nl
aanbod van 128 campers op camperleven.nl Terug naar het vorige scherm   Inloggen   Toevoegen aan favorieten   Klik hier om af te drukken

www.camperleven.nl

Over ons...

etapVoor onze trailer sailer zijn we in het najaar van 2001 op zoek gegaan naar een andere trekauto. Wegens het totaal trailergewicht van 1350 kg waren we in het bijzonder geïnteresseerd in bestelbusjes, zoals de VW transporter en de Mercedes Vito.

Omdat de multifunctionaliteit van een kampeerbusje ons wel aansprak, zijn we bij Zwerfauto in Lelystad gaan kijken. Waar we voor de eerste keer in een Westfalia California Coach stapten. We waren direct enthousiast, de gebruiksmogelijkheden van de T4 spraken ons bijzonder aan. Afgezien van het interessante kampeerauto kwarttarief. Met daarin tegen de aanzienlijk hogere aanschafprijs, zeker ten opzichte van een grijskenteken bus.

Hoewel we toch nog paar "normale" busjes hebben bekeken, bleven we denken aan een kampeerbus. Alle voors-en-tegens afgewogen, wellicht een grijskenteken en dan zelfbouwen...

camperTijdens deze overwegingen kwamen we op marktplaats.nl een Westfalia T4 tegen die ons qua aantal kilometers, bouwjaar, trekhaak etc. aansprak. Na een uitgebreide bezichtiging en later nog een proefrit door ons beiden, besloten tot de koop over te gaan.
Hij zou ideaal zijn. Een goede trekker voor de boot, privé verkeer, zelfs woon werk verkeer kan, Én we konden er weekendjes mee weg of nog langer.

Toen onze Westfalia California Biker eenmaal bij ons thuis stond, konden we niet wachten om hem uit te proberen. De week erop reden we vrijdag's, na het werk, richting Normandië.
Zo voorzichtig als we zijn, met de veiligheid hoog in het vaandel beleefden we, tegen onze bedoeling in, de eerste camper-nacht op een verlaten camping. Een nacht die we nooit zullen vergeten. Het was aarde donker, de sterren vonkelde helder aan de hemel, de maan stond zo mooi aan de hemel dat de zeeën en kraters haarscherp te zien waren. Het licht vanuit onze Westfalia weerkaatste tegen het bord "zoek een plaats, later komt er iemand langs". We begonnen steeds meer te hopen dat er Überhaupt niemand langs zou komen.

fecampUiteindelijk hebben we tijdens het gehele verblijf op de spookcamping geen enkel teken van leven waar kunnen nemen. We besloten vroeg in de ochtend onze weg richting de kust te vervolgen. Via de meest toeristische routes kwamen we aan het einde van de ochtend in Fécamp aan. Een gezellige en pittoreske plaats, echt de moeite waard vonden we. Ondanks dat we diverse campers bij de haven zagen (vrij)staan, kozen we voor de camping Municipal. Hoog op de krijtrotsen genoten we van het uitzicht over de Atlantische oceaan en Fécamp. Op loopafstand van het centrum, het strand, de bedrijvige haven en leuke wandel routes over de rotsen. Dit alles deed ons beseffen dat "het camperen" wel erg leuk is.

spanjeDe plannen om met de kerst van 2001 met onze boot wederom op de Middellandse zee te dobberen werden, mede door de weersverwachtingen, ingewisseld voor een campervakantie. Het zijn uiteindelijk 4 mooie weken geworden, waarin we veel hebben gezien.

In het voorjaar van 2002 hebben we besloten de zeilboot te verkopen en voor de Westfalia te kiezen.

Stapje groter

Met hond en kind vonden wij de ruimte in een Westfalia te beperkt worden als je langer dan paar dagen weg wilt gaan. Een grotere camper dus. In de zomer van 2004 hebben we onze "vloot" uitgebreid met een Granduca 72 Premium van Roller-team. Dit is een ruim 7 meter lange camper die voldeed aan ons wensenlijstje. Enkel criteria waren:
  • meer dan 100 pk en achterwielaandrijving,
  • een vast 2 persoons bed en een vast stapelbed,
  • ruime keuken met extra legruimte,
  • luxe in de cabine, zoals elektrische ramen, spiegels, centrale deurvergrendeling,
  • maximaal 3500 kg,
  • modern interieur.
granducaDeze camper met een Ford-onderstel voldeed dus aan al onze wensen, maar hij stond op Belgisch kenteken. Wij hebben de camper gekocht en zelf ingevoerd. Wil je meer weten hoe het zelf invoeren van een camper gaat vanuit Belgiënaar Nederland, klik dan hier »

Foto: Onze Granduca 72 Premium van Roller-team
(2.4TD motor met 125 pk)

granducaInmiddels hebben we al heel wat reisjes met beide campers erop zitten. Samen met onze trouwe viervoeter Branco, die ons sinds januari 2002 vergezelt. Ook onze dochter Anouk, die in 2002 ter wereld kwam en onze zoon Bastiaan (2005), hebben inmiddels al heel wat van Europa gezien.

Ja, "camperen" is erg leuk!
Wij wensen alle camperaars en camperaars in spé heel veel camperplezier toe!